re: beroende.

Jag vaknar kl 7 en lördag & helst kl 9 en måndag.
Fryser om tårna & det är inte ens december ännu men hyresvärden snålar med värmen så man kan frysa trots att solen syns utanför.
Det är lördag & jag har inte rökt på kanske 48 timmar, saknar det varje minut är inte alls stark då.
Minns en vårdag, kanske 11 år sedan, Annas mammas ballkong i solen & jag drog mitt första halsbloss.
Anna hejade på medan jag kräktes från femte våningen rakt ned i en blomsterlåda.
Har sedan dess rökt gärna & mycket, alltid med ångest för att jag förgiftar mig själv gör mig själv sjuk, ångest för att folk jag vet dör i cancer & jag fortsätter blossa som om det inte rör mig.
Skäms för det, skämdes första daten med M, satt & hoppade på stolen & ville inget mer än att tända en ciggarett men kände mig äcklig. Gjorde det sedan, han också,
men bara med mig.

Så jag tänker hemska cancertankar, barnlöshet & andningsproblem, att slutlingen kvävas till död.
Det går lättare då, att hålla det ifrån sig.
Det eviga beroendet.





Kommentarer:
Postat av: hahahahah

hahahahahhahahahhahahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahahahhahahahahahahahahahhahahahahahhahaahhaahahahahahahhahahahahahahhhahahaahahhhahaahahahaahahhahaahahaahahah

2012-03-02 @ 14:09:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback