du är gråtmild, du ser rött.

jag är i stan.
min hemstad & väldigt sällan tänker jag att det var jävligt dumt att en gång lämna allt här,
men idag tänker jag så.
det är inte staden i sig, allt är som då.
det är mer människorna, att prata bort två timmar på ebbas, umgås med de människor jag älskar mest i hela världen när som jag vill.
det är hur det luktar på tobaksaffären på hörnan, skolk & föräldrarlapp.
det är att ramla sin egen gata fram fem i fyra, det är att gå in i glitterbutiken på gallerian & få varm kram av gammal vän.
det är hur båtarna går var tjugonde till ett liknande men ändå ett helt annat land.
det är känslan av att min hemstad är mindre förbrukad än den jag lever i sedan sex år.

så nej, jag vill inte åka hem.
"hem".
jag vill stanna här,
tills jag tröttnar igen.














Kommentarer:
Postat av: Anonym

<3

2010-10-12 @ 20:56:26

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback