kom hem när du vill, jag är vaken hela natten.

det är högsommar, nyhetstorka, kvave & jag tröttnade idag.
på upprepningar, att sitta vaken nätter, sova dagar på stranden.
droppen idag var när telefonen ringde & jag höll på att köra av vägen när det gick upp för mig att det var A, som jag träffade till & från i vintras.
upprepning upprepning.
babblade på om sitt liv, sa vi måste börja träffas igen (varför?), jag saknar dig (varför?) han avslutade samtalet "det var kul att höra från dig!"
"det var för fan du som ringde!!" skrek jag tillbaka efter han lagt på.
mådde illa resten av dagen.

jag slår bort det, fokuserar om på nytt,
spenderar helgen i Ronneby tillsammans med Winnerbäck,
börjar på mitt nya jobb på måndag eftermiddag,
åker till halmstad tisdag-onsdag, dricker vin & frotterar med komikereliten.
kanske händer det där?



jag har tre timmar kvar på mitt arbetspass.
jag har varit halvvägs in i sömnen minst tre gånger men lyckats undgå den.
det bor en svartvit katt här numera, vet inte om hon sprungit bort eller är en så kallad sommarkatt.
jag har köpt mat, hon har ätit två portioner, sover nu en mätt sömn på översta trappsteget.
hon luktar bebiskatt bakom örat & är ensamast i Sverige.




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback