always one feet on the ground.

näe det var inte alls bra det här.
jag sitter med ett mosat knä & dödschock.

på väg hem från skolan på cykel & snabbt skulle jag upp på sadeln när det blev grönt.
min klack slant på trampan & jag dimper ned i asfalten med cykeln över mig.
hör någon skrika "oh herregud hon blir påkörd!", ser en buss i ögonvrån, blundar & tänker ja nu jävlar, det var ju typiskt, nu dör jag.
mirakulöst nog hinner bussen tvärnita någon cm från mitt huvud & jag staplar upp, kontrollerar att mina nya byxor ej skrapats upp med knäet.
pustar tacksamt ut över att så ej är fallet, linkar upp på trottaren & känner hur benen viker sig.
dödschock.


oh well, det var inte min tur att gå idag.
vet inte vem jag ska tacka för det,
men tack.




Kommentarer:
Postat av: ellie

lina min älskling nu får du inte cykla mer. du får gå lugnt och stilla och hålla louise i handen när du ska gå över gatan. du får inte skada dig.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback