let it fuckin be summer.

Går till affärn, hasar fram på hala skor.
Hittar en haltande kvinna med stukad fot & armkrokar med henne dit. Hon är på väg till Lund för att fira jul men först måste hon köpa två trisslotter. Hon har varit i Stockholm på musikal & där lyckades hon stuka foten i sömnen. Jag tycker att detta låter märkligt, hur kan man stuka foten när man sover? Jag väljer att inte ifrågasätta, dels för att febern naglat sig fast i min kropp & ber mig gå hem till sängen & dels för att något säger mig att man inte ifrågasätter denna paranta dam. Väl framme tackar hon för hjälpen & säger att jag får en guldstjärna av St Per när det är min tur & jag som mår så pass kass tänker att det kanske väldigt snart är min tur & då lär jag behöva en hel del guldstjärnor. Köper det största paket näsdukar jag någonsin skådat & en flaska otrivin, halkar hem & kryper ned under två täcken med en skatt som vill sova kind mot kind. Har dubbelt av allt på mig, fryser ändå. Tänker sommartankar, Falsterbodagar, filtsöndagar i folkets park, cykelrace till ribban, eftermiddagar dränkta i rosé på balkongen & det fina i att aldrig frysa.









Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback