truth is, everyone is going to hurt you; you just got to find the ones worth suffering for.

hej livet jag lever!
december & snön föll, låg kvar försvann & isen har nu börjat falla ned i huvudet på folk utanför mitt fönster.
jag har bakat mitt livs första pepparkakshus, knarkat hyrfilm, jobbat som en dåre, lärt känna ny vän som faktiskt är galnare än jag. köpt alla julklappar, köpt en julgran, klätt den i så mycket bling att det gör ont i ögonen. klappat på rund mage som innehåller mitt brorsbarn, tittat på dragqueens som faktiskt glittrar mer än granen,
skrivit julkort, lyckats ragga upp en debaserpåse med bästa idas hjälp, saknat saknar min finaste skatt som skriver oändlig uppsats, skrivit önskelista till tomten, börjat sväla järntabletter & nästan lyckats utplåna lila ringar under ögonen, gått med i a-kassan & ångrat mig när inbetalningsavin kom, internetshoppat som en dåre, klappat trött katt & dödat en fem månader lång relation som legat & skavt.


igår golvsatt jag i malmös mysigaste lägenhet, med slingrande växter kors & tvärs i taket & ljus i varenda vrå som tinade upp det som frysit fast inuti. mötte upp världens bästa pojkvän & anna, drack för mycket vin, pratade om relationer, förbindelser, passion & framtiden som aldrig tar vid. varm kram på nobelvägen. somnade i ett samtal, vaknade med mascara i ögonen & telefonen under huvudkudden.

ska sätta mer ljus i granen, kanske adventsstjärna i köket men ingen ork att putsa fönster, går kanske ändå? jobba ett underbart fyra timmars pass sedan på middag & i morgon knarka jul med hela familjen i ett julbakskök i Helsingborg.


livet just nu,
bara flyter.







Kommentarer:
Postat av: chGrinders.se

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

2010-12-17 @ 19:14:06
URL: http://www.grinders.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback