så får du mig ändå.

vi ska vara fria, varför & från vem?
vi ska spela svåra & aldrig längta hem.
jag gör ett misstag, jag gör det med flit.
jag spelar chanslös & ber dig komma hit.

vad du än gör med mig nu 
&
vad du än försöker säga nu
så får du mig ändå

om du trollar bort mig långt ifrån dig
&
lurar hem mig med dina sämsta tricks
så får du mig ändå

& tro att du har tröttnat på mig
ring mig sen och ångra dig igen
så får du mig ändå

vem vill ha stolthet när man kan få den man vill ha?
vad ska jag med värdighet när jag kan ha det bra?
integritet vad har det nånsin gjort för mig?
& trygghen byter jag med glädje ut mot dig

för jag har bestämt mig
mina känslor leker med dig

jag har stämt dig
så din pipa dansar efter mig



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback