Du säger har du tändsticker, tillräckligt torr, du vill bränna ner Stockholm.

jag tror det är onsdag & Malmö lurade mig totalt både igårkväll
&
idag med morgonsol & nu regntunga moln.
finns inget annat att göra än att läsa juridik inomhus,
fortsätta fundera på de två kommande åren, kanske Göteborg kanske inte.
varför inte?
jag är tillfälligt sambo & det gör mig glad.
att somna som två penisionärer på husvagnscamping i vardagsrummet får mig att skratta trots att solen väcker mig .


Du säger att kärleken, aldrig var till för dig.
Att du aldrig känt vinden, högt över trädtoppen.
Säger att den delar sig vid kinden och blir hel igen bakom dig.
Varje moln är trasigt, du räknar allt sorgligt.
Natten lång om du älskade en gång.
Och kanske älskar än, spelar den nån roll?
 Nej, kanske ingen, kanske allt egentligen..

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback