halo.

helsingborg
&
vissa dagar saknar jag dig.
inte dig som stad utan mina människor i den.
de människor vi en gång var.
jag vet att det är naivt & barnsligt att sakna en tid
&
framför allt slöseri.

men ändå söndagskvällarna som aldrig tog slut
sommarloven vi jobbade ihjäl oss för att sedan åka på resa i augusti
&
festa upp varenda krona på två veckor.
alla sorger, lyckor alla bråk allt drama alla famnar.
jag har de flesta av mina människor kvar, jag vet vad de gör, hur de lever.
men en del faller utanför, för tiden har den effekten på oss.
vi glömmer, vi orkar inte, vi ger upp varandra.
vi byter levandsätt, vi ömsar skinn
&
det är precis då vi bli nostalgiska över det förflutna.
därför sitter jag här, nostalgisk & ska ömsa igen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback