du säger att du är stark, att du varit igenom det här förut. du kommer fortsätta, finns inte mycket mer att säga nu.

jag har haft den bästa morgonen på länge, med emeli på martins café.
kaffe, baguette & sydsvenskan & jag tänker om man kan börja varje dag så här skulle man alltid vara lite gladare.
i natt högläste jag ur tillbaks & de orden har känts så länge att det var läskigt att dela med sig av dem,
 som om de vore mina egna.
i övrigt har jag stora svårigheter med att förstå människor.
jag pratade med en vän som undrade varför en del människor vill så illa, vad som driver dem & jag vet inte heller vart all denna egoism & ondska kommer ifrån men det kan skrämma mig också.
det är bara bråk tjafs & sårande handlingar runt omkring mina vänner just nu,
jag vet inte varför tänker att hela världen blivit galen.
tänker att jag blir galen också.
vad är det för fel på er?

& sen det här med att behöva växa tio kanske tjugo år på en sommar & en höst, det är för jävligt
&
ibland, fast man är starkast i världen, kan man inte mer.
då är det så fint att man har någon &  att det enda som egentligen krävs är en sen middag, en luftmadrass & en timmes högläsning.

för att vi alltid har varandra
&
för att jag älskar dig.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback