its cold and its broken.

så det här med kärlek.
min fina tjejliga är eviga optimister, trots alla tårar så vägrar de ge upp.
utbyter ord över tusentals kaffekoppar, analyserar sönder men ändå
övertygade om att tvåsamhet är det finaste som finns.
att man är som lyckligast då.
så jag står lite utanför det där.
vet att det beror på allt smutsigt fult jag sett ser.
alla som bedrar, ljuger, tisslar, smyger.
ser krossade visioner, egoistiska handlingar.
hur folk lider, hur folk fördummas.
så det gör ont i mig & såklar blir jag cyniskt misstänksam.

så jag vet inte det där med kärlek, tvåsamhet
&
soff har ju i kanske fem år ironiskt skålat för just den.
så berätta, det där med kärlek, kräklek? lek?



Kommentarer:
Postat av: Anonym

sju år är det lina, skålen har varat i sju år!



tvåsamhet? haha ja men visst va!

vardå hurdå närdå?

2008-11-26 @ 09:32:15
Postat av: G

bajselicious i tell you. o så var det det med det.

2008-11-26 @ 17:31:40
Postat av: Emeli

Jag tror att tvåsamheten är en norm som man penetrerats med. Att det ska vara målet! Om det gör än lyckligare? Ja det är den stora frågan! Kanske kan de underlätta att vara två ibland om man lyckas kombinera i hop de med att vara sin egen person. Vilket man ofta ser kan vara problematiskt. Vad som är det stora VAD är ångesten det skapar att sträva efter den! och ångesten det skapar att bryta ner sig själv för att leva i den! När man bli kär i någon blir man kär i den personen för de val som gjort denne till den, den är. När man bestämmer sig för att leva med någon är det en kompromiss som ofta gör att det val som personen skulle gjort uteblir. Vad bli då kvar? Men kärleken är inte meningslös bara för att den inte är evig. Problemet är att förutsätta att en skulle vara det och där med isolera sig i en tvåsamhet som kväver och utesluter allt annat mer eller mindre. Den är för total. Vilket skapar ett kallt samhälle där alla bara bryr sig om att klippa den egna gräsmattan. Trist! Men har man inte högre kvar än så... kan jag bara säga tråkigt mycket tråkigt! Släng dig på mailen och skicka till "ensam mamma söker" gör allt för att inte falla i mellan för usch, det skulle faktiskt kunna finnas nått intressantare där ute!

2008-11-26 @ 19:41:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback