habla me.

det är söndag & allt jag vill, orkar är att ligga under ljublått täcke i soffan.
sova bort timmar i vaket tillstånd.
framkalla regn för sol ger dåligt samvete.
njuta av tanken att jag jobbar stängning i morgon & kan sova länge.
går igenom min gamla playlist, påminner om backarna.
presentpappersklädda garderobsdörrar & knarrande golvplankor.

jag hade en fantastisk kväll igår.
frånsett fotbollsfloppen så kunde jag inte begära mer.
vi invigde cubacafè, drack syrliga drinkar med mynta, shotade rosa vätskor,
dansade improviserad salsa i växthuset.
det är sådana kvällar jag verkligen förstår varför jag lämnade, varför jag började om.
det är sådana kvällar jag är så jävla glad att allt blev som det blev ändå,
för denna staden är full av människor jag aldrig skulle vilja leva utan.



Kommentarer:
Postat av: Jessica

hej! glamour från haket här. Jag prenumererar på din blogg nu. Vad fint du skriver, finfinfint verkligen. Precis som du alltid har gjort.


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback