väldigt provokativt.

jag blev så jäkla provocerad av radion igår, din gata.
det var ett repotage om rörsjöskolan där de använder sig av studecoacher.
en studiecoach hjälper elever som inte tycker om att gå i skolan & skolkar.
så varje morgon går studiecoachen "ronden" i klassrummen, frågar vem som vill hänga med honom i källaren där det är lite mer soft, sen ringer en del föräldrar & säger "hej min son/dotter vill inte gå i skolan idag" då går studiecoachen HEM till eleven & väcker honom/henne, sedan käkar de frukost ihop & sedan går det till skolan.
detta är helt vridet.
jag blev så pass provocerad att kärringen i mig vaknade så jag smsade in
&
ifrågasatte detta daltande.
fick till svar att "alla ungdomar har inte samma förutsättningar, de kanske har föräldrar som inte talar svenska eller inte gått i skolan & därför är de svårt för dem att hjälpa sina barn med läxor osv & att de tänker på samhällets framtid & vill därför få eleverna att gå i skolan så de sen kan få ett jobb."
okej?
jag är helt för att barn som behöver extra stöd & hjälp i skolan ska få det
men en förälder måste väl för fan klara av att väcka sin unge själv utan skolans hjälp?
det har väl inte med språk eller utbildning att göra?

jag är fortfarande en aning upprörd av detta & funderar på följande:

*hur ska dessa slöa kids få ett jobb när de är vana att bli väckta av sin coach?
tror de chefen kör runt & väcker sina anställda?
*borde inte studiecoacher döpas om till nannys?
*torkar dessa kidsen sig själva efter de varit på toaletten?




Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback