morgondilemma.

om man vaknar av av en väckarklocka vars läte är ett böneutrop klockan sex på morgonen
&
tänker att idag ska jag jobba som vanligt , sen skriva en visualitettenta och en c-uppsats
så önskar man att man kunde byta liv med vem som, kanske till och med brittan.
(nej nu överdrev jag.)
eller så önskar man att man var en sådan där ordningsam människa med framförhållning som gjorde saker i tid.
(eller i alla fall skrev sina uppsatser & tentor när man faktiskt gick i skolan & inte ett år efteråt)

sen ligger man kvar i sängen i fem minuter & tänker på alla felsteg, snedsteg & misstag man lyckats göra sedan man slutade högstadiet.
(vad snackar jag om? menade givetvis förskolan)
sen fortsätter man pilla lite i såret & tänker på hur man bara har ett liv & faktiskt kastar bort det.
tänker hur bitter man kommer vara om 20 år.
fy för satan.

sedan fylls jag av en oändlig lättnad när det slår mig att det är tisdag 
(den mest meningslösa dagen på veckan) 
&
inte konstigt då att man är lite negativ, lite bitter.
& tänker sen att saker kunde varit värre:
på sjunde våningen sitter en kille i rullstol & hissen har varit sönder i två dygn.










Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback