Papa J.

det är verkligen verkligen vår
&
om ca en timme ska jag cykla till skolan sen hem,
pappafika på schemat.

&
lite borrning, spikning, lite elkopplande
allmänt bygge alltså.
jag är en suverän snickarassistent till min snickarpappa, det ingick i min uppväxt.
hålla hyllor, hålla dammsugaren under borren, 
bli vit i ansiktet när pappa klämde tummen mellan spiken & hammaren den där gången hos farmor & farfar.
springa ned i källaren & hämta skiftnyckel & komma tillbaka med insektsnyckel.
komma hem med nästan IG i träslöjd & se snickarpappas besvikna min.
min pappa är väldens bästa snickare, det spelar ingen roll att andras pappor var poliser eller brandmän för min pappa var snickare & byggde saker.
typ som nytt badrum åt mamma.
eller ett hus åt marsvinet.
han hade kunnat bygga en sådan där minstuga åt mig i trädgården med röda knutar om han inte varit så lat.
sen är han odödlig också, min pappa.
trillat ned två gånger från byggnadställning & klarat sig.

han är ganska tuff,
därför kallar vi honom papa J.








Kommentarer:
Postat av: anna

Hahahaha
naaaw byggde han hus åt tussi? Hahaha

Pappa jånnie balle boooe

2008-04-25 @ 07:46:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback