att urarta.

lite lördagsrapport. 
mest för mig, mindre för er.
lämnade våningen & martins inflyttningsarmè för att infinna mig på daniels 
födelsedagsfest kl sex.

där jag & A blev vinrusiga, sedan groggfulla för att sedan dra igång en schlagertävling.
med två bögar i leken blev moståndet tufft, vilket jag redan förutspått & fyllt en av dem.
jag kom i alla fall på en hederlig andraplats medan A vann genom fusk.
nåväl, det får ju stå för henne.

efter lite dans, & smygrökning i fönstret skulle jag & A givetvis ned på nattklubben gud glömde för
att som vi så fint uttryckte det: "VISKAHITTAKILLARVISKAHITTAKILLARVISKAHITTAKILLAR".
snubblade rundor i en timme eller två, blev övergiven av både A & mitt bögsällskap.
yrade vidare själv, hittade inget bekant ansikte som var värt att lägga energi på.
därför promenad hem med diverse sällskap.
hittade rätt gata på första försöket.

hemma klockan fem tampades med arg sambo på väg till jobbet som blivit väckt av mina "väsksamtal" 
(när man inte har haft hjärna nog att sätta på knapplåset)

vaknade med ångest under huden, i väggarna, i telefonen, på kontot, på väg hem till mig.
sedan lite upprivande familjebråk.

avslutade dagen med en hederlig Helena Bergströmsaktig snorgråt i tvättstugan
för att sedan apatröka på ballkongen i två timmar med kents b-sidor som sällskap,
liksom för att göra söndagen ännu värre än vad den redan var.

aldrig mer en sådan söndag.
en söndag att själsdö på.





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback