fotboll.

jag var på derby igår.
med anna.
innan dess vart hela dagen fel fel fel.
en halvtimme sen till jobb, betalkortet vägrade fungera i biljettautomaten till bilen
&
ingen affär i hela malmö ville ställa upp med växel.
som om hela världen ingått i ett förbund där de vägrar hjälpa till.

efter jobb spurtade jag till bilen för att hinna till helsingborg innan matchen började.
jo tjena.
efter att ha saxat mellan malmösupporters & annat löst folk på motorvägen
var det tvärstopp.
verkligen tvärstopp.
ungefär som ett stau i österrike.
bilolycka, såklart.
hela motorvägen mellan lomma & någon annan håla var avspärrad
vilket innebar att jag fick köra någon slags omväg i lomma via strandvägen & jag var redan en timme
back i planeringen.
fem minuter i avspark befann vi oss utanför olympia.
kön var sjukt lång & likaså kön till läktaren.
Olympia: ni suger på att argera värdar, skärpning, vi betalar inte 150 spänn för att glo på hjässan framför!

efter trängande, krypande & ålande fick vi bra platser
&
fick skåda hif losa mot mff.
med en pinne.
kanske inte helt oväntat.

en stor jävla eloge till Mff:s supporters, ni är grymma.
det tar inte ens emot att säga det.
det är fan löjligt så bra ni är på er grej.
ni hördes nog fan hela vägen tillbaka till malmö.
&
det är löjligt att se hifs skämmiga klack bestående av femtonåriga pubbeungar som bara får ur sig könsord.
det är pinsamt att ännu en gång få se helsingborgssupporters kasta in saker på plan, skrika löjliga saker & bete sig allmänt stört.
lägg ner.
ni skämmer ut oss andra som faktiskt är där för att se fotboll.

nu har jag moralat av mig lite.
back to work,
det är nästan fredag idag.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback