det är ju måndag.

det är mycket som är skit i världen.
men ibland också lite bra.

hur som finns det för tillfället ganska mycket på skitlistan.

fem saker jag klarar mig utmärkt utan:

*skrikande malmö14:isar.
jag skulle vilja påstå att 14:isarna är lite värre här än i resten av Sverige, de skriker, har på sig joggingbrallor & är allmänt jobbiga.
bussresan hem från jobb kantas av dessa skrikande dårar som envisas med att berätta högt & ljudligt för hela bussen vem dom hade sex med senast, varför , var & vilken könssjukdom hon/han fick på köpet.
en annan sysselsätning de ofta ägnar sig åt är att spela upp sina ringsignaler på mobilen h e l a vägen från Gustav till Värnhem.

*bilister med tunnelseende.
för att slippa 14is- bussen har jag nu dragit mitt strå till miljöstacken & börjat cykla till & från jobb.
detta resulterar i att jag varje dag möter döden minst fem gången om dagen. bilförarna är helt enkelt så jävla lata att de inte tittar till vänster-höger-vänster (man lärde sig det i tvåan, right?) innan de kör ut på en huvudled. konsekvensen av detta är att jag får tvärnita för att inte slå en volt över motorhuven på någon borgares stadjeep & spräcka skallen.

*tvättstugeterrorister
kära innehavare av tvättkolv nr 13 i mitt hus: du snodde min tvätttid, jag satte tuggummi i din tvättkolv. det kunde slutat där, du fick rena kläder- jag fick gå i smutsiga jeans i en vecka. jag fick avreagera mig på din tvättkolv & skratta rått när du inte fick upp dörren  (tuggummit hade stelnat, jag vet, GENIALISKT). men du var TVUNGEN att sätta igång en maskin på min tvätttid & stå & skratta elakt i trappen när du hörde mig svära medan jag försökte klura ut hur man stängde av maskinen manuellt.
kriget har börjat. jag svär på min mammas tvättstuga.

*häxjakt mot rökare.
det är sommar, uteserveringarna tar över stan.
vi rökare har stått ute hela vintern & huttrat, nu när vi äntligen kan dricka öl OCH röka samtidigt behandlas vi värre än råttorna på möllan. 
värst är tvåbarnsmammorna som ENVISAS med att sätta sig vid bordet brevid mitt när de ser att jag sitter & röker, sen sitta & fejkhosta i två timmar & säga :"ja usch, det är rökigt här lilla vän" till sitt barn medan hon kastar onda blickar mot mig. VARFÖR sätter du dig brevid mig (i princip i mitt knä) när det finns gott om lediga bord längre bort?
jag röker, det är jävligt dumt men det är mitt beslut & inte ditt.



*överlägsna harrysvakter.
Kära Harrysvakt som jobbade i lördags: Harrys är inte det roligaste stället på nattklubbskartan direkt.
det bara råkade bli så att min överförfriskade bror styrde kosan dit i lördags. jag var sugen på öl & varför inte sammanstråla med bror & co då?
men NEJDÅ då var du tvungen att stoppa mig i kön eftersom jag är "minderårig".
vad spelar de två åren mellan 23 & 25 för roll när resten av sällskapet var närmre 30?
dessutom släppte ni in mig när jag var 18, fast då hade jag antagligen djupare urringning.
tack Harrysvakten för att jag fick spendera min lördagskväll på nattbussen med överfulla 14:isar.
verkligen, tack.


Kommentarer:
Postat av: sofie

haha lätt skönaste tältet på den festivalen
skål för kärleken för fan

haha anus

jag vet, jag hade en down igår igen
orkade inte göra något alls
men det känns bättre nu, jag orkar inte tänka på det bara det blir bra så?

ja fan va sött om ni också ska dit
vi ska ha brudcamp iår kom join oss bitch

älskar disch bitch

2007-05-15 @ 12:04:39
Postat av: Anonym

fan va trevlig kväll du kommer få, ska väl bli härligt att se rött&blått få storstryk?
guuuuuuuud va trevligt
vi hörs i veckan
på lördag ska vi fan ta en beer
nu får det va slut på detta tramset!!!

2007-05-15 @ 14:33:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback