they can play along honey but they don`t know what they doing.

det är nog onsdag idag
&
en brand i lägenheten mitt över höll mig vaken till tidig morgon.

köpenhamn var soft & det innebar kaffe på ett tak
galen bilkörning minst två rundor runt city
samt shopping.


igår körde jag & martin till min metropol för barndomsminnen
&
inget var som då utan bara monstervillor & fina bilar
alla minnen har cementerats, rustats upp & blivit inglasade
lupinskogen har blivit ett lyxhus & vår stora trollträdgård har blivit en veranda.
men bryggan var sig lik & precis som då sliten, knarrig & jävlig.
men ändå andades inga röster under huden & inga simmskoledagar gjorde sig påminda.
inte ens den jävligaste dagen av alla då flaggan vajade på halv pinne kändes längre
men
det är ändå längesedan nu.


& jag antar att en tid inte kan stå still när man själv springer iväg
&
fastän en del bara blir tolv år & aldrig äldre så går världen vidare
lite kallare, lite dyrare & lite mer inglasad.




Kommentarer:
Postat av: V

du e så söt att du tänker på mig..vi får ta en shopping dag i malmö o se om jag hittar den jäkla tröjan!hihi
de låter bra hångla på!! men gör de bara med rätt person *ler*

2007-07-11 @ 21:32:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback