vad har ni gjort?

jag hoppas (& vet) verkligen av hela mitt hjärta att sverige går åt helvete de närmsta fyra åren.
jag hoppas det så att folk inser vilket stort misstag de gjort.
så att vänstern kommer tillbaka om fyra år.
jag hoppas verkligen det.

jag minns senast moderaterna styrde vårt land.
det var ett helvete för de flesta i min omgivning & även för min familj.
arbetslösen var så jäkla hög & pappa blev av med sitt jobb,precis som resten av hans arbetskamrater på bygget.

pappa blev tvungen att flytta till tyskland för att jobba.
han bodde i en sunkig husvagn på ett stort,grått & smutsigt område.

om han & vi hade tur kunde han komma hem varannan helg.

under tiden fick min mamma uppfostra två barn själv.
det året klädde vi granen utan pappa.
det året kom inte min pappa på några av mina skolpjäser.

moderaterna-det nya arbetarpartiet- ett stort jävla skämt.
det finns INGEN som värnar så LITE om arbetarna som dom gör.
INGEN!


Kommentarer:
Postat av: Vurpalainen

nej moderaterna kallar sig heller inte arbetaRparti, Utan arbetaparti.
Förstår du skillnaden :)?
kan svara i min blogg om du nu känner för det.

Postat av: Anonym

jag mår så jävla illa lina! vad är det för fel på människor? vad är det dom inte förstår?

fy fan att vakna idag fy fan!!!

2006-09-18 @ 13:04:41
Postat av: Anonym

ska vi bygga våra barrikader nu och skrika luften ur fredrik`?

jag förstår ingenting lina, är det verkligen unga människor som går med på det här?

2006-09-18 @ 13:49:20
Postat av: gunilla, bloggmamma

Du har så rätt mitt barn. Det kan bara gå åt helvete. Sköt om dig. Kram!

2006-09-18 @ 14:34:42
URL: http://www.kanelbullens.blogspot.com
Postat av: Vurpalainen

Du förstod tydligen inte vad jag menade :)?
Hjärtat sitter på vänster sida och är rött.

2006-09-18 @ 14:56:04
URL: http://vurpalainen.blogg.se
Postat av: fragment

SORG.

2006-09-18 @ 17:52:20
Postat av: Lars

Känner för din far även om det var länge sen. Men de tuffa åren back in the 90s hade inte så mkt att göra med blå politik. Och jag tror inte det blir så dumt alls det här. En revolution då och då är hälsosamt, även om den kommer från höger.

2006-09-19 @ 09:26:04
Postat av: Ellis

Ja, herregud! Jag tycker verkligen så synd om er, rödpolitikare. Eller inte! Det enda socialdemokratisk politik går ut på, det är att låta människor sitta hemma med ett fett socialbidrag på cirka 15000 kronor. Detta betyder att man i det röda samhället kan tjäna mer pengar på att sitta hemma än på att ha ett jobb. Det i sin tur betyder att man kan vara slö och soffpotatis, för en redig månadslön. Så själv är jag väldigt glad att socialbidraget ska sänkas med 60 procent. Och de arbetslösa, de om några borde väl vara glada för detta maktskifte, då det faktiskt finns en större möjlighet att få jobb. Det är trots allt ett arbetarparit, vad du än säger. Och visst, snyftig historia du har hostat upp. Men hjärtat, det är skillnad på 90-talet och 2000-talet. Så lägg ner allt snyft och lev istället! Herrejisses. Hjärtat åt HÖGER. För folkets skull, för arbetarnas skull!

2006-09-22 @ 09:00:48
URL: http://elfridaas.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback