ännu en arg blåmes.

Ja, herregud! Jag tycker verkligen så synd om er, rödpolitikare. Eller inte! Det enda socialdemokratisk politik går ut på, det är att låta människor sitta hemma med ett fett socialbidrag på cirka 15000 kronor. Detta betyder att man i det röda samhället kan tjäna mer pengar på att sitta hemma än på att ha ett jobb. Det i sin tur betyder att man kan vara slö och soffpotatis, för en redig månadslön. Så själv är jag väldigt glad att socialbidraget ska sänkas med 60 procent. Och de arbetslösa, de om några borde väl vara glada för detta maktskifte, då det faktiskt finns en större möjlighet att få jobb. Det är trots allt ett arbetarparit, vad du än säger. Och visst, snyftig historia du har hostat upp. Men hjärtat, det är skillnad på 90-talet och 2000-talet. Så lägg ner allt snyft och lev istället! Herrejisses. Hjärtat åt HÖGER. För folkets skull, för arbetarnas skull!

/ellis


svar på kommentar: om du läst lite mer noggrannt så hade du blivit varse med att varken JAG , min FAMILJ eller mina VÄNNER är arbetslösa eller går på bidrag.(majoriteten i mina familj har akademisk utbildning & innehar högt uppsatta positioner, egna företagar osv)
det handlar om medmänsklighet! & jag har väl för i helvete inte sagt att det är synd om oss, jag berättade en historia ur MITT liv som orsak varför jag inte diggar blåmesarnas politik. du är välkommen att läsa min blogg men lär dig för fan ATT LÄSA RADERNA & INTE EMELLAN.

jag hoppas verkligen att du en dag vaknar upp & inser att det inte fanns NÅGON ideologi eller intelligens i valet, att ni alla har blivit förda bakom ljuset. för om det är något Reinfeldt kan så är det att få med sig korkade människor som nappar på hans förslag. om det nu är så enkelt som han påstår, varför har inget gjorts förut?! du inser inte vad privatisering innebär va? MAS ska bli ett aktiebolag, är det vettigt? du vaknar nog också en dag stumpan lilla. trevligt att du gjorde din röst hörd, synd att det mesta var skit & påhopp.
trevlig helg.


Kommentarer:
Postat av: Gaby

ja det har vi ju märkt innan att folk har slutat tänka överhuvudtaget. min mamma valde knappast själv att bli så sjuk att hon inte kan jobba inom sitt område längre och nu sänks hennes a-kassa. skitbra. hon hade blivit glad om hon hade kunnat jobba inom ngt annat som fick henne att må bra, men hur skolar man om ngn som är 60år? och hur tvingar man dem snabbt tillbaka till gamla jobbet? det tar sin tid och under tiden kan hon inte svälta. idioter.

2006-09-23 @ 11:54:16
Postat av: s

fy fan lina.

2006-09-23 @ 13:25:49
Postat av: bloggmamman

Bra rutet igen, Lina. Kramar!!!

Postat av: Ellis

Haha, ja, för Reinfeldt har ju verkligen varit vid makten förr och du har verkligen sett vad han går för, inte sant? Och jag siktade inte på DIG när jag gav dessa kommentarer om arbetslöshet, jag talade allmänt om de som är satta i den situationen. Men du kanske inte såg att jag skrev " det enda socialdemokratisk politik går ut på ". Du kanske läste lite mellan raderna? Att du la upp världens snyfthistoria och jämförde dåtid med nutid, det var bara komiskt. Jag tycker inte det minsta synd om de som håller på rött och jag kan inte annat än vara ärlig, för jag är en grymt ärlig människa.

Det ni kanske inte visste, kära kommenterare, är att det ska komma ett bidrag till de som utav någon anledning inte KAN jobba. Och det är väl ändå en jävla skillnad mot att bara sitta hemma och leva slött? Så ni som har sjuka mammor, alkoholistfarsor eller whatever, ni kan nog leva ganska så lungt.

Jag vill också påpeka att det är ganska så gulligt av dig att ta med min kommentar i ett alldeles eget inlägg, dessutom är det grymt roligt att du ger den rubriken " Ännu en arg blåmes " HAHA! Jag har inte gjort några tecken på att vara arg, vad skulle jag vara arg för? Jag har ju fått som jag vill, vad mer kan jag begära?

2006-09-24 @ 20:05:28
URL: http://elfridaas.blogg.se
Postat av: Snyggmamman

Till Ellis!
Språkpolisen meddelar att lugnt stavas LUGNT och inte LUNGT.

2006-09-24 @ 20:37:28
Postat av: Ellis

HAHA, ja, ett stavfel är hela världen. (:

2006-09-25 @ 12:48:17
URL: http://elfridaas.blogg.se
Postat av: Nisse

Hahaha! Ellis var ju typ skitung. Hon kan ju knappast komma ihåg nåt av när de blå har fått sitta. Haha! Hon är ju bara ännu en förvirrad liten tonåring som inte vet vad hon snackar om. Det är lätt att tänka egoistiskt när man är liten. Förhoppnigsvis växer hon upp snart...

2006-09-27 @ 14:27:42
Postat av: Ellis

Okej, haha, ganska så jättelöjlig kommentar, Nisse lilla! Jag vet kanske lite mer än vad du tror. Tror du inte att saker och ting finns dokumenterade? Vi som är födda på 90-talet har den turen att ha alla tillgångar över internet, så tro mig, jag vet en hel del. Men vill du verka tuff och intelligent, be my guest. Jag vet i alla fall vart jag står.

2006-09-27 @ 21:18:36
URL: http://elfridaas.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback