kärlek.

så.
tillbaka.
malmöhem.
vad som än händer så slutar det alltid här.
har alltid varit så.

inga vägar går till rom,
alla vägar går till malmö.


& varje gång i hemstaden funderar jag på att komma tillbaka.
flytta hem.
kanske bo på stattena,
låta mig bli som förut.
kunna träffa alla älskade så ofta jag vill.

& sen.
på måndagsmorgonen kommer jag på att allt det som var då kan omöjligt vara nu.

måndagsmorgon & jag blir kär i malmö på nytt.
en kärlek jag antagligen aldrig kommer lämna.



Kommentarer:
Postat av: fragment

hahahah, alltså jag är nog lite sen, men jag råkade snubbla över ett uttryck som är slående enkelt men bara SÅ rätt (if you know what i mean & i know u do..)nämligen: bekräftelsehora. Jag som tyckte bitterfitta var kul..

2006-10-09 @ 22:00:01
Postat av: Ann

KVINNA! jag har fallit i samma fälla som dig! Hos mig bor numera en st horribelt söt kattpojke. Jag smälte och kunde inte motstå...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback