schlager.

just det.
schlagerkväll.

igår var bror, anncha & hennes dotter elin (7 år) här.
vi åt middag & kollade på schlagerkvalet.

vi hade betygsrankning.
(1-10)
det läst mest så här:
elin: "hon får 1-1, alltså 0"
anncha: "men öhh 2"
jag (diplomatisk som vanligt): mja, en svag fyra. plus i kanten för folkmusiken"
bror: "va? jag bryr mig inte, allt låter skit" (måttligt road & halvsovande)

elin satt mest & blundade.
"men öööörk, vad äckliga alla är, de har ju inga kläder på sig!! varför har de inga kläder på sig?! alla är äckliga, kan de inte ta på sig!!!"
(att elin har big brother förbud förklarar hennes reaktion)

efter carolas framträdande:
anncha: "oh vad bra, till & med bättre än finland!!"
bror: "ja okej, hon var väl okej, de andra kan lika bra ge sig direkt"
elin: "oh, hon får TUSEN poäng av mig, hon är bäst!! alla på min skola säger att carola suger men jag tycker att hon är bäst!!"
jag:" fan vad det tar emot att säga att en kristen botoxtant med falsksmil faktiskt borde vinna hela skiten"

& så är jag ju en sån.
en sån som avskyr schlager men ändå sitter bänkad framför tvn varje gång det drar ihop sig.
en sån som älskar att hata.
en sån som älskar att diskutera bidragen med mamma.
en sån som håller på traditionerna & tittar år efter år.
en sån som älskar att sitta & spy galla över de tävlande & njuter när jag gör det.

fan. jag är en mjukis, aight?!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback