.

vi har tänkt & pratat mycket om dig idag.
jag & mamma.
hur allt en gång var.

med midsommarblommor & jordgubbsplock.
tidig cykeltur & jakten på de perfekta blåklinten.
saker man minns & saker man glömt.

& det är konstigt hur man aldrig lär sig.
att en bra dag kan sluta i tårar.

jag tog någon slags examen idag men det är mindre viktigt.
det är mindre när älskade gråter ända från djupet & när saker & ting tigs ihjäl.

det är då jag tänker att jag inte orkar.
att jag inte orkar bry mig om något annat än mig själv &  min egen överlevnad.
det är då jag vill sitta i mitt köksfönster & röka i sönder sommarluften.
det är då jag vill hata.
men jag är för trött för det.
trött på allt.


trött på att man aldrig någonsin kan få vara glad.
bara lite.
trött på folk som anser att man ska nicka & le & du har väl inget att må dåligt över men då har jag bara en liten fråga & det är
VAD FAN VET NI?
inte ett förbannat jävla helvetes dugg.
kanske för att ingen någonsin varit tillräckligt nära.
kanske för att ingen liksom orkat.
kanske för att jag aldrig orkat.
kanske för att folk har sin egen skit att ta hand om.
antagligen för att man alltid fått höra att man ska vara nöjd med det jävla livet man lever.
antagligen därför.


ett liv, fattar ni.
ett enda jävla liv.



Kommentarer:
Postat av: böoggmamman

Tänker på dig. Kramar!

2006-06-24 @ 08:17:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback