tisdag.

& blir trött på upp & ner.
att det aldrig är liksom plant.
raksträcka, okej.
inget mer inget mindre.

att man måste iväg för att andas.
iväg i dimma eller över hav.

trött på att fly.
trött på att vara rastlös.


jag är liten idag & regnar nästan bort i rökfönstret.
jag är liten idag & vill tillbaka till då & slippa nu.

vissa dagar är sådär.
äckligt kalla & grå.
ångestfyllda & ingen som hör.

de dagar man flyr tillbaka.
till värme trygghet allt det där man aldrig tog vara på.

& när man sen inte orkar må bra längre
när man liksom inte ens förmår sig att låtsas.
när man bara önskar att allt det onda ska försvinna.
vad fan gör man då?

kanske är lycka aldrig på riktigt.
kanske är det bara ett mentalt tillstånd som lurar oss att fortsätta.

för jag skiter verkligen i vardagen nu.
valet, räkningar, källsortering & jävla inköpslistor.

& jag skiter i dig också.
jag vet dig.
så kom inte tillbaka.
fortsätt med att hålla dig borta.
kom inte tillbaka.




jag mår bra, jag mår alltid bra.





Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback